fbpx

Instagram – liczby i limity, które musisz znać

by Magdalena
0 komentarzy

Instagram to po Facebooku obecnie najbardziej angażująca użytkowników sieć społecznościowa, która cieszy się ogromną popularnością ludzi na całym świecie. Jego fenomen zaczął się w 2010 roku, kiedy Kevin Systrom wraz ze swoim przyjacielem Mike’iem Kriegerem założyli pierwszy na świecie serwis bazujący na przekazie zdjęciowym. W zaledwie tydzień od uruchomienia, aplikacja Instagram odnotowała 100 tysięcy aktywnych użytkowników. Dziś liczy ich ponad miliard i idzie po fotel lidera.

Jeśli czytasz ten wpis, to zakładam że jesteś jednym z nich i chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat Instagrama. Jako osoba, która od ponad 5 lat pracuje w social media, postaram się sprostać Twoim oczekiwaniom 🙂

Rys historyczny

Twórcy Instagrama pierwotnie nazwali swój projekt Burbn (whaaat?!). Jednak po maksymalnym uproszczeniu aplikacji stwierdzili, że idealną nazwą będzie Instagram (połączenie słów instant i telegram – błyskawiczny telegram 😉 ).  Sympatię użytkowników na całym świecie zaskarbiły sobie możliwości aplikacji: dodawanie zdjęć, filtry do ich natychmiastowej obróbki, komentowanie i “lajkowanie”. Wraz z upływem czasu Instagram zyskiwał na popularności i umacniał swoją pozycję. W 2012 roku Mark Zuckerberg, twórca Facebooka kupił od Kevina Systroma i Mike’a Kriegera Instagram za 1 miliard dolarów w gotówce i akcjach, pozwalając jednocześnie Systromowi na dalszy udział w rozwoju aplikacji i zachowanie odrobiny niezależności.

Instagram w liczbach

Profil/Konto

1 – Tyle linków maksymalnie możesz umieścić w swoim BIO (można to też obejść przy pomocy narzędzia Linktree)

5 – tyloma kontami możesz maksymalnie zarządzać z jednego smartfona

13 – tyle lat jest wymaganych, by zostać użytkownikiem Instagrama

18 – aby móc widzieć treści dotyczące produktów związanych z odchudzaniem trzeba mieć ukończone 18 lat

30 – tyle znaków może maksymalnie zawierać Twoja nazwa konta (username)

33 – w tylu wersjach językowych jest dostępny Instagram

150 – maksymalna liczba znaków, które możemy użyć w naszym BIO (polecam sprawdzić w liczniku znaków)

200 – tyle aktualności dziennie wyświetla się na Twojej tablicy

500 – taka jest rekomendowana liczba kont, które powinieneś obserwować maksymalnie (zalecam robienie porządków co jakiś czas 🙂 )

Posty

3 – tyle sekund minimum musi mieć Twoje video, jeśli chcesz opublikować je na Instagramie jako post (max. 60 sekund)

4 – takie jest rekomendowane minimum, jeśli chodzi o ilość słów zawartych w treści posta

10 – tyle zdjęć maksymalnie możesz dodać w jednym poście

20 – tyle osób/kont może być maksymalnie otagowanych w jednym poście

38 – o tyle procent więcej polubień generują posty, na których pokazujesz swoją twarz

100 – to maksymalna dopuszczalna liczba postów w ciągu jednego dnia (nie więcej niż 5 na godzinę)

125 – tyle znaków pokazuje się użytkownikom pod Twoim postem, reszta kryje się pod przyciskiem “rozwiń” (dlatego call to action/pytania angażujące/ważne info warto zawrzeć w pierwszych dwóch zdaniach pod zdjęciem)

2200 – maksymalna liczba znaków w opisie pod naszym zdjęciem (łącznie ze spacjami i emoji)

Hashtagi

30 – tyle maksymalnie hashtagów możesz dodać pod swoim zdjęciem (najbardziej optymalna liczba to 9-15)

Instastories i transmisje “na żywo”

9 – tyle wynosi limit znaków nazwy wyróżnionej relacji (tzw. Highlights)

10 – tyle osób/kont możesz oznaczyć na zdjęciu/w video dodawanym na Instastories

10 – przez tyle minut z reguły może trwać film na IGTV; niektóre konta mogą dodawać filmy trwające nawet godzinę

15 – tyle sekund trwa jedno Instastories

24 – tyle godzin “żyje” stories (by przedłużyć jego żywotność możesz je dodać do wyróżnionych na profilu relacji) i  transmisja “live”

60 – tyle minut maksymalnie może trwać live na Instagramie

100 – tyle Instastories w ciągu doby można dodać maksymalnie, to samo dotyczy także postów

10 tys. – po przekroczeniu tej liczby followersów włącza się funkcja zamieszczania linków w swoim Instastories (kierowania ruchu do stron zewnętrznych)

Aktywność (komentarze, lajki, wiadomości)

5 – tylu użytkowników możemy maksymalnie oznaczyć w jednym komentarzu

15 – do grupy złożonej z tylu osób jednocześnie możemy wysłać bezpośrednie wiadomości

50-80 – taką liczbę wiadomości dziennie możesz maksymalnie wysłać (większa liczba nie jest rekomendowana)

150 – tyle maksymalnie follow/unfollow w ciągu jednego dnia powinieneś kliknąć na profilach innych użytkowników (masowe działania przekraczające tę liczbę mogą zostać potraktowane jako działania bota, dla bezpieczeństwa i uchronienia przed zbanowaniem konta zaleca się 10 follow/unfollow na godzinę)

120 – mniej więcej tyle komentarzy w ciągu dnia powinieneś maksymalnie publikować pod postami swoimi i/lub innych użytkowników (pamiętaj aby nie duplikować komentarzy o tej samej treści np. emoji, bo Instagram może to uznać za spam)

240 – tyle znaków jest widocznych z Twojego komentarza, przekroczenie tej liczby skutkuje domyślnym schowaniem reszty tekstu

350– taką ilość serduszek możemy zostawić pod zdjęciami innych użytkowników w ciągu godziny, lecz nie więcej niż 700 serduszek przez cały dzień (większa liczba może zostać uznana za działania botów i nasze konto może zostać czasowo zablokowane)

500 – tyle maksymalnie znaków może mieć direct message (wiadomość prywatna) na Instagramie

500 – tyle aktywności łącznie (follow, unfollow, komentarze, lajki) przez cały dzień może wykonać nowy użytkownik (okres bycia nowym userem trwa ok. 2-3 tygodnie)

2200 – tyle wynosi limit znaków w komentarzach pod postem

7500 – maksymalna liczba osób, które możemy obserwować jednym kontem (powyżej 1500 narzędzia analityczne traktują Twoje konto jako mass-followersa)

Top of the top

Na koniec zostawiłam same smaczki, czyli rekordowe wyniki na Instagramie 🙂 Tak w ramach ciekawostki!

1 mln – tyle średnio za sponsorowaną publikację na Instagramie bierze Cristiano Ronaldo – oczywiście w dolarach (piłkarz publikując w 2019 roku 49 postów we współpracy z markami zarobił 47,8 mln $)

16.5 mln – tylu followersów liczy najpopularniejsze konto na Instagramie w Polsce, jego właścicielem jest piłkarz Robert Lewandowski (@_rl9)

54.2 mln – tyle wynosi rekord polubień pod jednym postem i należy on do… jajka 😉 (@world_record_egg)

201 mln – tylu followersów ma najpopularniejsze konto na Instagramie, należy ono do Cristiano Ronaldo (@cristiano)

1.7 miliarda– tyle razy został (na razie) użyty najpopularniejszy hashtag na Instagramie – #love

Limit kont, które mogą obserwować jeden profil, które można dodać do grona bliskich znajomych, maksymalnej liczby wyróżnionych relacji nie są znane.


Mam nadzieję, że powyższy wpis będzie dla Ciebie przydatny pod kątem prowadzenia swojego profilu na Instagramie 🙂 Jeśli tekst przypadł Ci do gustu i dzięki niemu wiesz więcej o #instaświecie, będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz lub udostępnisz go dalej!

 

0 komentarzy

Zobacz także

Zostaw komentarz

Secured By miniOrange