Instagram – liczby i limity, które musisz znać

by Magdalena
12 komentarzy

Instagram to po Facebooku obecnie najbardziej angażująca użytkowników sieć społecznościowa, która cieszy się ogromną popularnością ludzi na całym świecie. Jego fenomen zaczął się w 2010 roku, kiedy Kevin Systrom wraz ze swoim przyjacielem Mike’iem Kriegerem założyli pierwszy na świecie serwis bazujący na przekazie zdjęciowym. W zaledwie tydzień od uruchomienia, aplikacja Instagram odnotowała 100 tysięcy aktywnych użytkowników. Dziś liczy ich ponad miliard i idzie po fotel lidera.

Jeśli czytasz ten wpis, to zakładam że jesteś jednym z nich i chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat Instagrama. Jako osoba, która od ponad 5 lat pracuje w social media, postaram się sprostać Twoim oczekiwaniom 🙂

Rys historyczny

Twórcy Instagrama pierwotnie nazwali swój projekt Burbn (whaaat?!). Jednak po maksymalnym uproszczeniu aplikacji stwierdzili, że idealną nazwą będzie Instagram (połączenie słów instant i telegram – błyskawiczny telegram 😉 ).  Sympatię użytkowników na całym świecie zaskarbiły sobie możliwości aplikacji: dodawanie zdjęć, filtry do ich natychmiastowej obróbki, komentowanie i “lajkowanie”. Wraz z upływem czasu Instagram zyskiwał na popularności i umacniał swoją pozycję. W 2012 roku Mark Zuckerberg, twórca Facebooka kupił od Kevina Systroma i Mike’a Kriegera Instagram za 1 miliard dolarów w gotówce i akcjach, pozwalając jednocześnie Systromowi na dalszy udział w rozwoju aplikacji i zachowanie odrobiny niezależności.

Instagram w liczbach

Profil/Konto

Instagram - liczby i limity, które musisz znać

1 – Tyle linków maksymalnie możesz umieścić w swoim BIO (można to też obejść przy pomocy narzędzia Linktree)

5 – tyloma kontami możesz maksymalnie zarządzać z poziomu jednego smartfona

6 – z co najmniej sześciu znaków musi się składać Twoje hasło na Insta

13 – tyle lat jest wymaganych, by zostać użytkownikiem Instagrama

18 – aby móc widzieć treści dotyczące produktów związanych z odchudzaniem trzeba mieć ukończone 18 lat

30 – tyle znaków może maksymalnie zawierać Twoja nazwa konta (tzw. username)

33 – w tylu wersjach językowych jest dostępny Instagram

150 – maksymalna liczba znaków, które możemy użyć w naszym BIO (polecam sprawdzić w liczniku znaków)

200 – tyle aktualności dziennie wyświetla się na Twojej tablicy

500 – taka jest rekomendowana liczba kont, które powinieneś obserwować maksymalnie (zalecam robienie porządków co jakiś czas 🙂 )

Posty

Instagram - liczby i limity, które musisz znać

3 – tyle sekund minimum musi mieć Twoje video, jeśli chcesz opublikować je na Instagramie jako post (max. 90 sekund)

4 – takie jest rekomendowane minimum, jeśli chodzi o ilość słów zawartych w treści posta

10 – tyle zdjęć maksymalnie możesz dodać w jednym poście (karuzela)

20 – tyle osób/kont może być maksymalnie otagowanych w jednym zwykłym poście

35 – tyle osób/kont może być maksymalnie otagowanych w poście karuzelowym

38 – o tyle procent więcej polubień generują posty, na których pokazujesz swoją twarz

60 sekund – to maksymalny czas trwania jednej “rolki” tzw. Reels

60 minut – tyle maksymalnie może trwać film wideo wrzucony jako post na nasz feed

100 – to maksymalna dopuszczalna liczba postów w ciągu jednego dnia (nie więcej niż 5 na godzinę)

125 – tyle znaków pokazuje się użytkownikom pod Twoim postem, reszta kryje się pod przyciskiem “rozwiń” (dlatego call to action/pytania angażujące/ważne info warto zawrzeć w pierwszych dwóch zdaniach pod zdjęciem)

1080 x 1080 px – to wymiary rekomendowane dla postów na profilu (zdjęcia lub karuzele)

2200 – maksymalna liczba znaków w opisie pod naszym zdjęciem (łącznie ze spacjami i emoji)

Hashtagi

30 – tyle maksymalnie hashtagów możesz dodać pod swoim zdjęciem (najbardziej optymalna liczba to 9-15)

Instastories i transmisje “na żywo”

Instagram - liczby i limity, które musisz znać

4 – tyle godzin maksymalnie może trwać live na Instagramie (wcześniej było to 60 minut)

9 – tyle wynosi limit znaków nazwy wyróżnionej relacji (tzw. Highlights)

10 – tyle osób/kont możesz oznaczyć na zdjęciu/w video dodawanym na Instastories

10 – przez tyle minut z reguły może trwać film na IGTV; niektóre konta mogą dodawać filmy trwające nawet godzinę

15 – tyle sekund trwa jedno Instastories

24 – tyle godzin “żyje” stories (by przedłużyć jego żywotność możesz je dodać do wyróżnionych na profilu relacji)

30 – to aktualna liczba dni widoczności transmisji “live” na Twoim profilu

100 – tyle Instastories w ciągu doby można dodać maksymalnie, to samo dotyczy także postów

100 – to także całkowita ilość stories dodanych do 1 wyróżnionej relacji

1080 x 1920 px – to wymiary rekomendowane dla grafik i plansz na stories

10 tys. – po przekroczeniu tej liczby followersów do listopada 2021 r. włączała się funkcja zamieszczania linków w swoim Instastories tzw. “swipe up” (kierowanie ruchu do stron zewnętrznych). Teraz ta opcja jest dostępna dla wszystkich po dodaniu naklejki z podpiętym linkiem w kafelku stories. Linki można dodać też w stories tworząc reklamy lub kierując do linku w bio na profilu (zobacz także wpis: Jak dodać więcej linków w BIO na Instagramie?)

Aktywność (komentarze, lajki, wiadomości)

Instagram - liczby i limity, które musisz znać

4 – komentarz pod zdjęciem powinien mieć minimum 4 słowa, w oczach Insta krótsze komentarze mają małą wartość

5 – tylu użytkowników możemy maksymalnie oznaczyć w jednym komentarzu

15 – do grupy złożonej z tylu osób jednocześnie możemy wysłać bezpośrednie wiadomości

20-30 sekund odczekaj między każdym lajkiem czy komentarzem, aby Instagram nie pomyślał, że jesteś botem (mogłoby się to skończyć blokadą)

 

 

50-80 – taką liczbę wiadomości dziennie możesz maksymalnie wysłać (większa liczba nie jest rekomendowana)

150 – tyle maksymalnie follow/unfollow w ciągu jednego dnia powinieneś kliknąć na profilach innych użytkowników (masowe działania przekraczające tę liczbę mogą zostać potraktowane jako działania bota, dla bezpieczeństwa i uchronienia przed zbanowaniem konta zaleca się nie więcej niż 60 follow/unfollow na godzinę)

120 – mniej więcej tyle komentarzy w ciągu dnia powinieneś maksymalnie publikować pod postami swoimi i/lub innych użytkowników (pamiętaj aby nie duplikować komentarzy o tej samej treści np. emoji, bo Instagram może to uznać za spam)

240 – tyle znaków jest widocznych z Twojego komentarza, przekroczenie tej liczby skutkuje domyślnym schowaniem reszty tekstu

350– taką ilość serduszek możemy zostawić pod zdjęciami innych użytkowników w ciągu godziny, lecz nie więcej niż 700 serduszek przez cały dzień (większa liczba może zostać uznana za działania botów i nasze konto może zostać czasowo zablokowane)

500 – tyle maksymalnie znaków może mieć direct message (wiadomość prywatna) na Instagramie, tzw. DM

500 – tyle aktywności łącznie (follow, unfollow, komentarze, lajki) przez cały dzień może wykonać nowy użytkownik (okres bycia nowym userem trwa ok. 2-3 tygodnie)

2200 – tyle wynosi limit znaków w komentarzach pod postem

7500 – maksymalna liczba osób, które możemy obserwować jednym kontem (powyżej 1500 narzędzia analityczne traktują Twoje konto jako mass-followersa)

Top of the top

Na koniec zostawiłam same smaczki, czyli rekordowe wyniki na Instagramie 🙂 Tak w ramach ciekawostki! Liczby te stale rosną!

1 mln – tyle średnio za sponsorowaną publikację na Instagramie bierze Cristiano Ronaldo (@cristiano) – oczywiście w dolarach (piłkarz publikując w 2019 roku 49 postów we współpracy z markami zarobił 47,8 mln $)

31.2 mln – tylu followersów liczy najpopularniejsze konto na Instagramie w Polsce, jego właścicielem jest piłkarz Robert Lewandowski (@_rl9)

56.1 mln – tyle wynosi rekord polubień pod jednym postem i należy on do… jajka 😉 (@world_record_egg)

252 mln – to największa liczba followersów marki, rekord ten należy do firmy Nike

505 mln – tylu followersów ma najpopularniejsze konto na Instagramie, należy ono do Cristiano Ronaldo (@cristiano)

571 mln  – followersów liczy największe konto na Insta i należy ono do oficjalnego konta Instagram (@instagram)

1 miliard – aktywnych użytkowników Instagrama w skali miesiąca (1/7 świata!)

2.1 miliarda– ponad tyle razy został (na razie) użyty najpopularniejszy hashtag na Instagramie – #love

4,2 miliarda – tyle polubień użytkownicy całego Instagrama zostawiają w ciągu każdego dnia

Limit kont, które mogą obserwować jeden profil, które można dodać do grona bliskich znajomych, maksymalnej liczby wyróżnionych relacji czy liczby wszystkich dodanych postów łącznie nie są znane.


Mam nadzieję, że powyższy wpis będzie dla Ciebie przydatny pod kątem prowadzenia swojego profilu na Instagramie 🙂 Jeśli tekst przypadł Ci do gustu i dzięki niemu wiesz więcej o #instaświecie, będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz lub udostępnisz go dalej! Zachęcam Cię także do obserwowania mojego profilu @warsawwanderer!

 

12 komentarzy

Zobacz także

12 komentarzy

Sara 5 czerwca 2020 - 01:10

Wszystkie konta mogą publikować filmy na IGTV trwające godzinę – trzeba jednak wrzucić wideo z poziomu komputera. Z telefonu możliwa jest publikacja maksymalnie 15 minutowego filmiku.

Odpowiedz
Magdalena 5 czerwca 2020 - 13:07

Dzięki Sara za doprecyzowanie 🙂 Nie korzystałam jeszcze z tej możliwości, jakoś content video to nie moja bajka 😉 Może komuś innemu się to przyda!

Odpowiedz
monika 14 sierpnia 2020 - 23:28

A czy są limity na wysyłanie linków ?

Odpowiedz
Magdalena 15 sierpnia 2020 - 18:31

Przypuszczam, że masz na myśli wysyłanie linków przez DM na Insta. Niestety limit wysyłanych DM’ów nie jest znany 🙁 Czytałam o sytuacjach, w których konto było blokowane po wysłaniu 100-150 wiadomości w ciągu całego dnia, a były też blokady kont, które wysłały ok. 50 wiadomości.

Odpowiedz
Joanna 5 lipca 2020 - 00:07

Z ciekawości sprawdziłam ile obserwujących ma dziś Ronaldo… marne 27 milionów więcej 😉 od dnia gdy napisałaś ten post, aż do dzisiaj.

Odpowiedz
Magdalena 5 lipca 2020 - 01:30

W 5 miesięcy wiele się może zdarzyć (tyle minęło od dnia publikacji wpisu) 😉 Jak widać popularność Ronaldo nadal nie ustaje i ciężko będzie komuś innemu go dogonić 🙂

Odpowiedz
ŁUKASZ 13 grudnia 2020 - 21:50

Zauważyłem że niektóre konta na Instagramie mają więcej niż 5 oznaczeń osób w poście- czasem nawet kilkadziesiąt. W jaki sposób można coś takiego zrobić bo limit to 5 i więcej się nie da?

Odpowiedz
Magdalena 17 grudnia 2020 - 22:33

Cześć Łukasz, oznaczanie większej liczby kont w treści posta jest oczywiście możliwe, można oznaczyć wtedy 20 kont. Może masz na myśli komentarze? Najbezpieczniej oznaczać max. 5 profili, gdyż oznaczenie większej liczby kont może być ryzykowne i uznane przez Instagram za działania botów 🙂 Dlatego jeśli chodzi o oznaczenia, warto robić to z głową i znaleźć swój własny “złoty środek”.

Odpowiedz
Agnieszka 12 czerwca 2021 - 08:50

Może to głupie, ale….A jak mam rozumieć komentarz ”DM ON @tunazwajakiegoskonta 1.5M+”
Rozumiem,że DM to wiadomość, ale co dalej mógł mieć autor na myśli??? 🤔

Odpowiedz
Magdalena 24 czerwca 2021 - 00:17

Agnieszko, nie ma głupich pytań 🙂 Na moje oko zapewne chodzi o to by napisać w wiadomości prywatnej do tego konta, a 1,5M+ to powyżej określonej liczby followersów. Być może to konto, które oferuje proste, lecz ryzykowne i niekoniecznie dobre pozyskiwanie nowych obserwatorów lub po prostu prowadzi taki sposób marketingu swojego konta w celu pozyskiwania nowych followersów. Nie mam pojęcia, ale nie odpisywałabym na takie wiadomości 🙂

Odpowiedz
Ja 24 czerwca 2021 - 01:48

Najbardziej wartościowy merytorycznie artykuł jaki czytałem na temat Instagrama. Dzięki.

Odpowiedz
Ania 2 sierpnia 2021 - 20:06

Dziękuję za świetny, wyczerpujący artykuł. Bardzo przydatna wiedza

Odpowiedz

Zostaw komentarz